Ez a bagel igazából csak majdnem bagel, mert az igazit sütés előtt rövid időre forró (többnyire cukros) vízbe rakják. Én ezt itt kihagytam. Ehelyett csak sima hideg vízbe mártottam, hogy utána a magok körben jól ráragadjanak. Ehhez a bagelhez az inspiráció innen, csak én inkább kerekre formáztam…

Hozzávalók(12db-hoz):

  • kb. 3,75 dl langyos víz
  • 3 ek. olaj
  • 3 ek. cukor (kb. 60g)
  • 20g friss élesztő
  • 600g liszt
  • kb. 10-12g só

Tetejére:

  • szezámmag ill. ízlés szerint akármilyen mag

Elkészítés:

A langyos vízben elkeverjük az olajat és a cukrot. Belemorzsoljuk az élesztőt és hagyjuk felfutni. Hozzáadjuk a lisztet és a sót, és alaposan összedagasztjuk a tésztát, hogy puha, lágyabb állagú legyen. Ha szükséges itt korrigálhatjuk még egy kis vízzel, ha igényli a tészta. Lisztezett tálban letakarva pihentetjük, amíg a duplájára kel.

Vékonyan lisztezett felületre borítjuk, 12 egyforma részre vágjuk. Ujjnyinál kicsit vastagabb hengerekre sodorjuk, a végeket összecsípjük, és kör/gyűrű formára igazítjuk.

Egy tálba sima vizet készítünk magunk mellé, egy másik tálba pedig szezámmagot. Ha megvan formázva mindegyik, egyenként belemártjuk a vízbe, majd a szezámba és rögtön sütőpapíros tepsire rakosgatjuk. A sütőt 200 fokra bekapcsoljuk. Amíg az melegszik, közben még tud pihenni/kelni a tészta.

Végül kb. 25 perc alatt készre sütjük és rácson hagyjuk kihűlni.

Ugyanez máskor: