Reggel kimértem a kenyérhez a kovászolt kovászt, viszont ami kevéske megmaradt nem akartam sem eldobni, sem elrakni, így ismét megetettem, és néhány óra alatt kb. 3-szoros lett belőle, akkor bedagasztottam ennek a poginak… 🙂
Hozzávalók:
250g tejföl
250g túró
50g puha vaj
500g liszt
10g só 
(nekem egy icipicit sótlan volt, családnak nem, tehát aki sósabban szereti bátran rakjon kicsit többet)
Tetejére:
1db tojás
reszelt sajt
Elkészítés:
A tejfölt meglangyosítjuk és alaposan kikeverjük a kovásszal. 
Majd hozzáadjuk túrót, a vajat és összekeverjük. Végül beledolgozzuk a lisztet és a sót, úgy hogy egy lágyabb, de nem ragacsos tésztát kapjunk. 
Vékonyan belisztezve pihentetjük amíg kb. a duplájára kel.
Ezután hajtogatjuk: enyhén lisztezett felületen kilapogatjuk, majd a jobb és a bal oldalát is középig behajtjuk. Utána a felső, majd az alsó részt szintén középig hajtjuk, végül összehajtjuk.
Ismét letakarva pihentetjük amíg újra kb. a duplájára kel, majd megismételjük ezt a hajtogatást. 
Újabb kb. 30 perc pihi után kinyújtjuk a tésztát kb. 2 cm vastagra. 
Tetszés szerint becsíkozzuk/bevágjuk a tetejét és pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk a pogikat.
Sütőpapíros tepsire pakoljuk. 
Óvatosan lekenjük egy kissé felvert tojással, tetszés szerint megszórhatjuk magokkal és/vagy reszelt sajttal.
Ismét hagyjuk pihenni, amíg szemmel láthatóan növekedésnek indulnak.
180 fokra előmelegített sütőben kb. 30-35 perc alatt megsütjük.
Ugyanez máskor:
Ők is elkészítették:
Erzsébet Bielisz:
erzsebet-bielisz-kovis-turos-pogi
Medwe Gyurus: